Het laatste stukje noordereiland.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Het laatste stukje noordereiland.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje noordereiland..

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

01 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora! Oftewel 'welkom' of 'hallo' in het Maori's.

Na ons skydive avontuur zijn we doorgereisd naar Napier. Dit is een plaatsje dat ligt aan Hawke's Bay, de oostkust van het noordereiland. Na ons standaard ritueel van hostel zoeken, backpack laten ontploffen en boodschappen doen zijn we het stadje gaan verkennen en hebben we een planning gemaakt voor de komende dagen. Omdat Napier bekend staat om de goede wijnen en de vele wineries die er zijn. Daar bleek je ook gratis wijn te kunnen proeven. Dit konden wij natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan ;-) Met een cruiserbike hebben we onze eigen winetour gemaakt. Aangezien we alles konden proeven (gratis, hadden we dat al aangekaart?) hebben we hier flink gebruik van gemaakt. Beginnend met chardonnay, sauvignon blanc, riesling, pinot gris, via de pinot noir, merlot, syrah, marzemino eindigden we met een paar dessertwijntjes. Was leuk ;-) De fietstocht daarentegen ging wat minder soepel. Deel 2 met de stortregen laten we hier even buiten beschouwing. Napier heeft verder een leuk centrum en veel Art Deco. Leuk en gezellig stadje om te zijn geweest!

Next. Onze laatste bestemming op het noordereiland, Wellington. We hadden even wat problemen met het vinden van een hostel om 23.00u 's avonds aangezien alles vol zat - even kwam het idee op om op het station te slapen ;-) Maar zo vriendelijk als de mensen hier zijn, heeft iemand voor ons alsnog een goed hostel weten te regelen. In totaal hebben we hier 5 nachten geboekt zodat we volop van de stad (en het weekend) kunnen genieten. We zijn er inmiddels achter wat de kiwi's bedoelen met de uitdrukking '4 seizoenen in 1 dag'. We hebben hier namelijk volop zon gehad, regen en zelfs sneeuw. Ook doet Wellington haar bijnaam eer aan, namelijk Windy Welly. Mede door de weersomstandigheden maar ook omdat we heerlijk de tijd hadden, hebben we rustig aan gedaan: bioscoopje, shoppen, ijsjes gegeten.. Hmmm! Maar ook hebben we onze tijd nuttig besteed door met de Cable Car naar de Botanische tuinen te gaan, het Nieuw Zeelandse museum Te Papa te bezoeken, we hebben de Mount Victoria beklommen en het nachtleven onveilig gemaakt ;-)

Morgen gaan we in 2.5 uur tijd met de ferry van het noorder naar het zuidereiland. We hebben een geweldige tijd gehad op het noordereiland, leuke mensen ontmoet, veel cultuur en natuur gesnoven, voldoende ontspanning gehad en daardoor hebben we ook erg veel zin in het volgende deel van de reis. De bus zal ons morgen gelijk naar Kaikoura brengen waar het volgens de weersvoorspellingen prachtig weer is! Lees: 25 graden en zon, jippie!

Kia Ora!

• 01 December 2013 - 06:58

Sandra:

Klinkt weer vet! Jammer van de regen, maar een beetje chillen met een bioscoopje en shoppen doet een mens ook wel is goed!
    Veel plezier op het zuidereiland, ik ben benieuwd naar de verhalen en plaatjes van die kant!

• 01 December 2013 - 07:21

Ellen:

Klinkt leuk en goed allemaal!! Jammer dat het niet in jullie schema paste en we jullie niet even hebben gezien... Maar wie weet, op de terugweg, als jullie nog een logeerplek nodig hebben? :)
    En als jullie de natuur op het Noordereiland al mooi vonden, bereid je dan voor op het Zuidereiland!! Van Golden Bay en Abel Tasman, met goudgele stranden, de Nieuw Zeelandse Alpen en het fjordengebied zullen jullie helemaal geen genoeg krijgen: zo schitterend!!! Heel veel plezier en geniet ervan!

• 01 December 2013 - 08:44

Eveline:

Het blijft leuk om op zondagochtend verrast te worden met jullie reisverhalen.
    Het Noordereiland was een mooi avontuur. Op naar het volgende en veel plezier op het Zuidereiland!

• 01 December 2013 - 09:11

Linda:

Wauw meiden! Het klinkt echt elke keer weer super, jullie maken mooie dingen mee. Ik kan nu al niet wachten op de volgende verhalen die zullen komen over het zuidereiland! Geniet ervan! X

• 01 December 2013 - 12:08

Constantijn, Karin En Alex:

Hallo dames, het klinkt allemaal weer super, Jullie maken maar een hoop mee. Het Zuidereiland schijnt qua natuur nog mooier te zijn. Geniet er maar van. Het lezen van jullie verhalen is erg leuk. Groetjes van ons xxx

• 01 December 2013 - 12:58

AnnA (mams Marleen):

Heerlijk te lezen dat jullie het zo fijn hebben. Wees blij....naar zeggen gaat hier de winter aanvangen; vorst...brrrrrrrrr. Ik volg jullie op de voet via google. Heel veel plezier op het zuidereiland!!! kussss

• 01 December 2013 - 13:40

Heike:

Wauw meiden wat een super verhaal weer! Top om op deze manier een beetje met jullie mee te kunnen genieten!! Super veel plezier nu op het zuidereiland en geniet ervan!:) dikke kus

• 08 December 2013 - 01:20

Marjolein:

He Marleen. Wat leuk om je verhalen te lezen:) Ben wel heel benieuwd naar de foto's erbij:P Klinkt in iedergeval heel gezellig! Jullie hebben al zoveel gezien en gedaan, wat vliegt de tijd toch voorbij. Geniet er samen nog maar lekker van! Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje;) Have fun!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Charlotte

Het is zo ver! Onze droom wordt eindelijk in vervulling gebracht! Lot wil al 7 jaar terug naar Australië en Leen heeft de droom van langer-op-reis.. Beide gaan nu écht gebeuren, de tickets zijn geboekt! Half november tot eind december zullen we rondreizen in Nieuw Zeeland. Vlak voor oud en nieuw vliegen we naar Sydney. In Australië gaan we reizen tot de eerste week van februari. Dan zit het avontuur van 3 maanden er alweer op en vertrekken we weer richting Nederland. Volg ons via deze site, we proberen geregeld een verhaaltje te uploaden met wat foto's erbij.

Actief sinds 03 Aug. 2013