Hello southern island! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Hello southern island! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Hello southern island!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Heeyy! Zijn we weer met een korte update :-)

Van Wellington zijn we - na een wandeltocht van 5 km met onze zware bepakking à 20 kilo, was leuk, not - met de ferry naar het zuidereiland vertrokken. De eerste indruk van zuid: WAUW! Met de nakedbus zijn we naar Kaikoura vertrokken, een geweldig plaatsje aan het oosten. Het voelde hier heel vertrouwd, gemoedelijk, echt een fijne plek om een tijdje te verblijven. Gelijk hebben we plannen gemaakt voor komende dagen. Allereerst hebben we een mooie wandeling gemaakt over het schiereiland, prachtig! Je blijft naar je fototoestel grijpen om het vast te leggen, maar dan nog is een foto niet hetzelfde als daar zijn. De geuren, geluiden, indrukken.. Moeilijk vast te leggen! Maar we doen ons best :-) Na de wandeling werden we opgehaald door een fisherman met wie we met zijn 3e de zee op zijn gegaan om onze eigen vis te vangen. Voor sommigen van jullie klinkt dit misschien suf maar dat was het echt niet. Eén van de leukste uitstapjes tot dusver. Eerst gingen we bekijken of er in de kooien crayfish zat en we hadden geluk! Twee ervan waren ook groot genoeg om (levend!) mee naar huis te mogen, yes! Daarna gingen we dobberen op de boot, zonnetje op ons bolletje, hengel in het water.. Binnen no time hadden we allebei een haai(tje) aan de haak geslagen, haha. De grootste vis is door Marleen gevangen (yes!) en dat was een ook een haai! Die mocht mee naar huis. Verder hebben we blue cod gevangen (onze favoriet bleek bij het avondeten) en heel veel grote goudvissen waarvan we de naam niet meer weten. Was ook lekker ;-)
De volgende dag is Marleen walvissen gaan spotten (moederziel alleen op een boot vol toeristen, haha). In Kaikoura is het een van de beste plekken ter wereld om de walvissen te spotten, dus waarom niet?! Charlot heeft deze eerder in Australië al gezien dus dat was geen must voor haar. Twee sperm whales lieten zich zien, geweldig. De grootste zoogdieren die er bestaan, nog groter dan de boot vol toeristen. Heel indrukwekkend. Na een ochtend van elkaar gescheiden te zijn hadden we bij de lunch veel bij te praten ;-) Daarna hebben we ons klaar gemaakt om met zeehonden te gaan zwemmen: wetsuit aan, snorkel en flippers mee.. De zee was best ruig omdat het weer dit keer niet stralend blauw was ;-) Maar we hebben tussen de zeehonden gezwommen, wat een ervaring! Ze waren met elkaar aan het spelen en zwommen echt binnen 3 meter langs je op.. Aanrader om op je bucketlist te zetten! Over bucketlisten gesproken, de onze wordt ook steeds langer hier, genoeg inspiratiebronnen ;-)

Goed, hierna zijn we naar het stadje Nelson gegaan. Een walhalla voor ijsliefhebbers dus wij stonden vooraan in de rij, haha. De eigenaar is Nederlands en hij vond het erg leuk dat wij bij hem langs kwamen aangezien we de volgende bollen voorgeschoteld kregen:
- Mango met basilicum
- Witte chocolade met koffiebonen
- Witte chocolade met rozemarijn
- Bruine chocolade met chilli
- Toblerone
Als afsluiter kregen we ook nog een zelf gebakken, verse stroopwafel mee van de beste man! Hij zette ook Guus Meeuwis in de winkel aan, haha. We hebben erg genoten van dit 'uitstapje' :-) We wandelen wat af want ook hier zijn weer mooie routes uitgestippeld voor de liefhebbers. Wij zijn liefhebbers :-) Het hoogtepunt hier was wel het Abel Tasman National Park. Met de watertaxi op het helderblauwe water krijg je door de schittering van de zon en de spetters van het water continu een regenboog naast je, hoe cool is dat! We hebben ook de little blue pinguïn gezien, meerdere keren inmiddels. Uniek! Verder maken de goudgele stranden en het ruige regenwoud het plaatje compleet :-)

Nu zijn we opweg naar het plaatsje Franz Joseph waar we de gletsjers willen bezoeken. Daarna zal Queenstown volgen. Zin in!

Met ons gaat het verder goed. We hebben er een sport van gemaakt om lekker door de supermarkt de struinen opzoek naar de beste koopjes en het leven uit onze backpack gaat ons steeds beter af. Zonder dat we erom vragen krijgen we wel eens dingen gratis of goedkoper, dat vinden wij helemaaal niet erg ;-) We hebben (nog) geen heimwee! Dus voorlopig hoeven jullie ons nog niet terug te verwachten ;-) Byebye!

PS: foto's uploaden op deze site is een heel gedoe waar wij geen zin in hebben :-) Vraag er even naar op whatsapp en we sturen met alle liefde wat foto's toe! Maar we bewaren ook wat verrassingen voor thuis ;-)

• 08 December 2013 - 12:47

Kim:

Dag dames!!
    Ik geniet iedere keer weer van jullie verhalen. Van het een naar het ander, volgens mij heeft Nieuw Zeeland echt alles als ik dat zo lees.
    Ik weet in ieder geval wel dat met mijn lijstje met landen die ik nog eens wil bezoeken aangevuld is met Nieuw Zeeland! Wat mooi lijkt het me allemaal.

Ondertussen dat ik zo de Kerstboom hier ga optuigen, wens ik jullie heel veel plezier verder!
    En vooral veel foto's blijven maken!! Ik ben echt super nieuwsgierig.

Groetjes Kim

• 08 December 2013 - 17:26

Eveline:

Wat zou het voor ons toch prettig zijn als jullie bij thuiskomst een ijssalon gaan beginnen. Ervaringsdeskundigheid is aanwezig en wij kunnen ervan genieten ;)

• 08 December 2013 - 18:40

Gonne:

He Marleen en Charlotte,

wat een stoere verhalen. Geweldige ervaring....ik ben jaloers. Njullie beleven van alles en de verhalen zijn geweldig leuk om te lezen. Hier is het koud en jullie zitten in de zon aan het ijs! Nou geniet er van. Deze ervaring neem je je hele leven mee.!

• 10 December 2013 - 00:24

Anouk:

Dag meissies..
    Jullie vermaken je prima.. dat lees ik wel..
    Geniet ervan.. Liefs

• 10 December 2013 - 09:03

Marijke:

Leuk om wakker te worden met een verhaal over jullie gebeurtenissen van de afgelopen dagen!

Jullie zijn volop aan het genieten, heerlijk!!

Genietse!

X

• 10 December 2013 - 20:27

Milou:

Heerlijk hoor meiden!!!

• 11 December 2013 - 10:06

Ruud:

Hey Hey,

Leuk hoor wat jullie allemaal aan het doen zijn, wij zijn zo nu en dan onze bucktlist aan t bijwerken (voor Australie en Nieuw-Zeeland) maar als jullie terug zijn dan hoor en zien wij graag nog wat details :).

Gr Ruud de Keijzer

• 11 December 2013 - 15:50

Nele:

wauw dat zuidereiland klinkt zo mogelijk nog mooier dan het noordereiland! heel gaaf die walvissen :-) en maar goed dat jullie zijn gaan shoppen want jullie pasten vast niet meer in je kleding na AL die bolletjes ijs ;-) liefs xx

• 12 December 2013 - 08:42

AnnA:

hoihoi, wat een rare maar blijkbaar lekkere ijsjes. En wat maken jullie veel mee. Hier is het somber en treist mistig donker weer, niks aan. De voorbereidingen voor kerst gaan langzaam aan beginnen......wat licht in deze donkere dagen. Ben je al benieuwd naar je kerstkadeautjes? Hele fijne dagen nog op het zuider eiland en dan op naar Australië........Spannend. Kussss

• 16 December 2013 - 01:37

Marij:

Hoi Marleen en Charlotte

Leuk om julie verhalen te lezen. Geniet er van. Jammer dat het plaatsen van de foto's niet gemakkelijk is ( weet t uit ervaring) want ben wel erg benieuwd. Lekker zo'n leventje he!!!

groetjes Marij