Het laatste stuk Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Het laatste stuk Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Het laatste stuk Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

27 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het laatste stukje Nieuw Zeeland! Het is een feit...
Allereerst zijn we naar Stewart Island gegaan, het meest zuidelijke deel van het land waar we kunnen komen. Na een uur op de (misselijkmakende) ferry kwamen we aan en hebben we eerst onze traditie in stand gehouden om de dag rustig te beginnen met een kopje thee en een koekje (lees: 2 grote stukken taart) in een plaatselijk restaurantje. Daarna hebben we 5.5 uur over het eiland gewandeld en weer erg mooie plekjes ontdekt! Lunch in het regenwoud kunnen we inmiddels ook afstrepen :-) Het enige waar we stiekem een beetje op hadden gehoopt was dat we de nationale vogel in de vrije natuur zouden kunnen bewonderen maar de kans dat dat gebeurt bij daglicht is 1 op de 1.000.000 en helaas bleven de kiwi's voor ons ook verscholen..
Na Stewart Island zijn we langs de oostkust weer naar het noorden getrokken richting de stad Dunedin. Echt weer even een stad en een hele leuke ook nog! Het was vrijdagmiddag en de lokale bevolking was bezig met hun afterworkborrel op vrijdag en wij konden natuurlijk niet achter blijven. Erg leuk om mee te borrelen alleen dan zonder het stukje 'afterwork' ;-) We hadden geld mee genomen voor 1 drankje en toch is het niet bij 1 drankje gebleven.. Rara, hoe kan dat!
In Dunedin hebben we verder de highlights gezien van de stad: het centraal treinstation, de oudste kerk en de stijlste straat ter wereld.. Maar je hoeft niet naar Nieuw Zeeland voor de mooie steden zijn we wel achter :-) Maar niet getreurd: voor de natuur moet je hier wel zijn en dat hebben we ook in Dunedin geweten! We hebben de geel oog pinguïns in de vrije natuur gezien, een enorme mannetjes zeeleeuw op het strand die speciaal voor ons ook nog een stuk ging waggelen en toen de zee in dook... Zeehonden met jonkies van 1-2 weken oud.. En dat allemaal in zo'n enorm mooie omgeving.. Dat was wel even een tranentrekker :-)
Na Dunedin zijn we in Oamaru beland waar we een hele lekkere cheesery hebben gedaan.. Allemaal kaasjes met een stokbroodje en verse compote.. Daar hadden we lang op gewacht! Melkproducten zijn hier namelijk erg duur - ondanks dat er miljoenen koeien en schapen zijn - en in plaats van hartige vleeswaren eten we hier elke dag pindakaas en jam. Goed, cheesery was in 1 woord goddelijk :-)
Christchurch was de laatste bestemming in Nieuw Zeeland. Komen we in onze cel aan op kerstavond, aangezien we de Jailhouse Accomodation sliepen, stonden daar 2 flessen wijn met een kerstmanchocolaatje en een lief kaartje van onze mattie Hein! Wat een geweldige welkom. Hein hadden we al een aantal keer eerder op reis gezien en we hadden besloten om kerst samen te vieren in de bak ;-) Zo gezegd, zo gedaan! Die flesjes bubbels hebben we gelijk open getrokken en we hebben met zn 3e een hele leuke kerstavond gehad. De volgende dag een kerstontbijtje in de zon (check!) en de rest van de dag eigenlijk niet zoveel gedaan
Vul zelf maar in waaraan dat lag ;-) Maar we hebben wel culinair gedaan, een potje gekaart en lekker filmpjes gekeken. Eigenlijk zoals het altijd gaat met kerst dus. Tweede kerstdag zijn we naar het stadscentrum gewandeld om het museum te bezoeken waarin over de heftige aardbevingen wordt verteld. Erg aangrijpend maar het hoort bij de stad. Je ziet daar trouwens de schade nog van: afgebrokkelde huizen, sproeiers die ervoor zorgen dat de stad niet verdwijnt in een stoffige wolk en vooral heel veel kale straten/pleinen waar eerst allemaal gebouwen stonden. We hebben even door het winkelcentrum gewandeld dat bestaat uit allemaal containers omdat een nieuw winkelcentrum dus nooit is opgebouwd. Bizar dat mensen in deze stad willen blijven leven waar het risico op aardbevingen zó groot is.. De laatste kerstavond en tevens de laatste avond in Nieuw Zeeland hebben we op soortgelijke manier doorgebracht met filmpjes en lekker eten..
We zijn klaar voor Australië! Op dit moment zitten we op Christchurch Airport en over een aantal uurtjes stijgen we op, op naar Sydney! Raar op Nieuw Zeeland achter ons te laten, we weten allebei niet of we hier ooit terug komen namelijk. Maar we hebben een toptijd gehad en zoveel als mogelijk genoten van het land. Op naar ons '2e avontuur' :-)

• 29 December 2013 - 20:00

Mo:

Dat '2e avontuur' staat daar goed tussen haakjes. Als ik jullie verhalen geloof zijn jullie al bij avontuur 48.. have fun ladies!

• 29 December 2013 - 21:33

Anja:

hey meiden,

Heel gaaf om jullie verhalen te lezen, en ook zooo herkenbaar!
    Geniet van al het mooi's wat AUSSIE te bieden heeft!!
    En natuurlijk alvast een heel goed uiteinde in Sydney, en een knallend begin van 2014!!!

• 30 December 2013 - 14:46

Nele:

Super hoor :-) dat is nog eens een bijzondere plek om kerst door te brengen haha, doe je in Nederland niet vrijwillig 'kerst in de gevangenis'
    Veel plezier in Aussie!!
    Dikke kus!

• 02 Januari 2014 - 21:43

Gonne:

Wat maken jullie een geweldige reis. Ik geniet van de verhalen. Alvast gelukkig nieuwjaar en nog een mooie tijd daar. Deze ervaring is onvergetelijk. Meiden wat superknap.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Charlotte

Het is zo ver! Onze droom wordt eindelijk in vervulling gebracht! Lot wil al 7 jaar terug naar Australië en Leen heeft de droom van langer-op-reis.. Beide gaan nu écht gebeuren, de tickets zijn geboekt! Half november tot eind december zullen we rondreizen in Nieuw Zeeland. Vlak voor oud en nieuw vliegen we naar Sydney. In Australië gaan we reizen tot de eerste week van februari. Dan zit het avontuur van 3 maanden er alweer op en vertrekken we weer richting Nederland. Volg ons via deze site, we proberen geregeld een verhaaltje te uploaden met wat foto's erbij.

Actief sinds 03 Aug. 2013