Wat 'n avontuur - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Wat 'n avontuur - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Wat 'n avontuur

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 November 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hi folks! Zo worden wij hier continu aangesproken door de kiwi's ;-)

Waar moeten we beginnen?! Afgelopen dagen waren een groot avontuur en we maken elke dag zoveel mee..

Allereerst: de Waitomo Caves. Na een slapeloze nacht in Auckland (lees: een dorm met 12 personen waarvan er 3 's nachts een feestje gingen bouwen inclusief roken en drank...) kwamen we aan bij het dorpje Waitomo. Hier hebben we een trip geboekt om door de caves te bezoeken. Erg mooi om te zien: fossielen van koraal en natuurlijk de glowworms! Helaas mochten we geen foto's maken dus moeten we het doen met de herinnering. We hebben hier de Ruakuri Bushwalk gelopen samen met Michael, een andere Duitse backpacker. De weg was afgesloten maar boefjes als wij zijn hebben we toch het terrein verkend. Het was heel mooi, zoals de landschappen uit de films van Lord of the Rings.

Diezelfde avond zijn we aangekomen in Rotorua. We hadden even een relaxdag nodig dus nadat we hadden uitgeslapen zijn we naar Paradise Valley Spring geweest om iets te doen wat op onze bucketlist stond: leeuwenwelpjes knuffelen! Dit was echt FANTASTISCH! Zo lief, speels, ondeugend, schattig, noem maar op! Heel gaaf om mee te maken en echt een once-in-a-lifetime-experience. Lot wil het liefst vandaag nog terug om ze weer te kunnen knuffelen ;-)
Voor de volgende dag hadden we 2 trips gepland: allereerst de Wai-O-Tapu. Hier hebben we kokende modderpools gezien, een geiser gezien die 20 meter hoog de lucht in spuwde (echter werd om klokslag 10.15u zeep erin gegooid om dit te bewerkstelling, bummer!) en we hebben een 2 uur durende wandeling gemaakt over dampende geisers / kraters en langs warmwaterbronnen. Heel gaaf om mee te maken, echt een must-have-seen als je hier bent. Rotorua ruikt trouwens naar rotte eieren dankzij alle zwavelgassen die uit de geisers komen. Leuk detail :-) De tweede trip was 's avonds een uitstapje naar het Maori dorpje Tamaki. Hier hebben we goed cultuur kunnen snuiven, een show gezien met muziek en dans en afsluitend was er een buffet met echt Maori eten. Was vet!

Vanuit Rotorua zijn we met de nakedbus verder gereisd naar Taupo. Wat een leuk stadje is dit! Gezellige cafeetjes, winkeltjes.. Denk aan moderne stadjes zoals St Tropez. We hebben direct de Tongariro Alphine Crossing gepland omdat dat hoog op onze to-do-list stond gezien de goede verhalen die we erover hadden gehoord. Spontaan (en impulsief) als we zijn hebben we ook maar gelijk een skydive geboekt van 15.000ft (5km), dit is tevens de hoogst mogelijke optie :-D Okay, eerst de crossing. In 1 woord: ge-wel-dig! Prachtige vulkaanlandschappen, bizar dat je kunt zien dat ze ook nog actief zijn ook: je ziet de gassen uit de vulkanen komen en voelt de warmte ervan in vlagen langskomen. Tijdens onze lunch op een steen op een vulkaan (een keer iets anders dan de Blonde Pater in Nijmegen), kwamen er diverse lekkere hapjes langslopen ;-) Hierdoor kreeg het laatste deel van de crossing ineens een heel ander uitzicht ;-) 's Avonds gingen we even de stad in: samen afgesproken om 2 drankjes te drinken en rond 00.00u naar huis te gaan. Zondagochtend stond immers onze skydive op de planning. Helaas, de avond is iets anders verlopen doordat we onze hapjes van de crossing tegenkwamen (lees: meer dan 2 drankjes en later dan 00.00u ;-) ). We hebben wel de officiele Haka dans geleerd, de oorlogsdans van de Maori's.

De volgende ochtend ging het iets minder met onze gesteldheid. Maar, geen tijd om hier bij stil te staan want om 10.00u zouden we de lucht ingaan om vervolgens uit een vliegtuig te springen (seriously). Dus: aspirine naar binnen en gaan met die banaan! Elk voordeel heeft zijn nadeel: door de avond in de kroeg en door de hangover erna hadden we geen tijd om te beseffen wat we gingen doen. Het weer was prachtig: aldus de skydiver de beste dag in de afgelopen weken. Toen het moment eenmaal daar was, waren we relaxter dan de dagen ervoor. We werden aangekleed, moesten het vliegtuig in en stegen tot 15.000 ft hoogte. Dan is the moment of truth aangekomen: je bengelt met je benen uit een vliegtuig, legt je hoofd in de nek van jouw skydiver en je gaat... 60 seconden vrije val met Marleen dr neusgaten als die van een varken en een puffende Charlot omdat haar skydiver had gezegd dat ze moest puffen om adem te halen (dit heeft hilarische foto's opgeleverd). De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan om even bij te komen van al onze avonturen.

We wilden eerst gelijk door naar Wellington maar we maken eerst nog een uitstapje naar Napier (Hawke's Bay) omdat we tijd genoeg hebben. Immers, we hebben 3 maanden vakantie ;-)

• 24 November 2013 - 05:41

Rob:

Dat je nog tijd hebt om zulke verhalen te schrijven! Wát een avontuur! Ga zo door, kan niet wachten op het volgende verhaal ;)

• 24 November 2013 - 06:20

Dana:

Meiden, wat een belevenissen! Heerlijk om te lezen... Keep it up & blijf in die heerlijke flow van alles lekker laten gebeuren! XXX

• 24 November 2013 - 07:54

Samantha:

Zoooo jullie durven! ;)
    Krijg je geen foto's op deze site?
    Puffende willie uit een vliegtuig.. Haha!
    Goeie instelling, genieten!

• 24 November 2013 - 08:58

Eveline:

Wat fijn dat jullie "de thuisblijvers" met deze reisverslagen mee laten genieten.
    Ik zie het helemaal voor me! (kan ook tussen de regels door lezen heheh).

• 24 November 2013 - 09:06

Sandra:

Haha ik ben benieuwd naar de foto's met jou als Miss Piggy die uit een vliegtuig springt, sis! ;-P
    Echt super vet! En wij maar werken hier.. 3 maanden vakantie! Tjonge jonge! Haha
    Geniet ervan!

• 24 November 2013 - 13:55

Anna (mams M):

Kussss meisjes

Wat een avonturen. Ik heb de link net doorgekregen van Sandra en reageer daarom zo laat. Ik volg jullie op de voet, google alle plaatsen die jullie noemen. Fantastisch. Ga door met genieten.....dit doe je maar 1x.
    Mis jullie wel......dikke kus, Mams

• 24 November 2013 - 14:16

Sabine:

Haha supervet!!!!! Leuk dat jullie toch t skydiven hebben gedaan!! Heb je toch maar weer in je broekzak, have fun and lfs van een jaloerse blondie

• 24 November 2013 - 15:10

Moniek:

Duiken in de lucht, raar hoor :-) wel stoer!

• 24 November 2013 - 16:18

Marjan:

Hi Folks!
    Dat is echt genieten van jullie avonturen!
    Ik volg jullie op de voet en heb grote bewondering voor het feit dat jullie met een enorme kater
    het vliegtuig zijn uit gestapt.
    Full speed ahead!!!
    Liefs Marjan

• 24 November 2013 - 17:45

Luc Te Riele:

He dames,

Wat vind ik het schitterend om dit te lezen, maar diep in me doet het toch een beetje pijn.
    Geniet er van en blijf vooral door schrijven. Wellington is zeker de moeite waard, ook om te stappen. Net als Taupo, mooie herinneringen aan. Veel plezier nog.
    Groetjes een jaloerse Luc.

• 25 November 2013 - 01:26

Anja:

Hoi Marleen en charlotte,

Wat een gave verhalen, ik krijg spontaan heimwee naar dit prachtige land!!
    En wat een vette ervaring hé skydiven! Heb je ook een video ervan?
    Nou meiden heel veel plezier en geniet met volle teugen van al het moois wat jullie nog te wachten staat!

liefs Anja

• 25 November 2013 - 18:58

Wil:

Ha Lot,

kreeg net de link naar je site door van m'n moeder, wat een avonturen! Heel veel plezier de komende maanden en geniet van alle exotische hapjes op je pad!

Groetjes en liefs van Wil

• 26 November 2013 - 15:43

Nele:

Mooi verhaaltje weer! Jullie genieten er lekker van, en terecht! Ben errug benieuwd naar de foto's, ook van de lekkere hapjes (met name 1) xx

• 27 November 2013 - 17:24

Romy:

Lieve meiden, Geweldig om jullie verhalen te lezen! Zelfs ik zit hier met een grote glimlach mede door wat je schrijft over het skydiven marleen. Met jou neusgaten en de pufjes van je vriendin! Ohh ik zie het al helemaal voor me! Lol!! Maar jullie hebben het toch maar mooi geflikt! Trots op jullie!! Liefie's GENIET!!!!! En pas goed op elkaar! Dikke x room.

• 29 November 2013 - 19:27

Sophie:

Hahaha Charlie kom op met die skydive-foto!! Die wil ik zien hoor :p
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.. En ik ben echt 30000% jaloers (ofzo)
    GENIET ERVAN!!