Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 Januari 2014 | Australië, Alice Springs

Hi folks! We zijn er weer met een nieuwe update van onze reis..

We waren gebleven bij de onvergetelijke avond in the Lion in Adelaide.. De volgende dag zijn we naar Glenelg gegaan, een strand in de buurt. Heerlijke middag gehad! Na Glenelg leerden we in het hostel een groep jongens kennen met wie we de rest van de tijd hebben opgetrokken. We zijn de eerste avond met zijn alle lekker de kroeg in geweest en verder hebben we door de stad gewandeld, in de botanische tuinen gepicknickt, de Australian Open gekeken.. Poolen, tafeltennis, tafelvoetbal.. Gewoon, omdat het kan! :-) Het uitstapje dat we met zn 6en hebben gedaan was ook een groot succes: een wine tasting in de Barossa Valley. Dit gebied staat bekend om de geweldige wijnen dus dat konden we niet aan onze neus voorbij laten gaan ;-) Deze keer hebben we wel meer dan 15 wijnen gedronken (zoals in Napier, NZ) en daarnaast hebben we ook nog heerlijke likeurtjes op zoals rum raisin of jaffa.

Toen was het tijd om afscheid te nemen van Adelaide en te beginnen aan ons nieuwe avontuur: met een campervan door de outback rijden naar Alice Springs! Een avontuur is het geworden, haha. Links rijden, links schakelen, rechts het klipperlicht (en links de ruitenwissers - dit zorgde voor hilarische momenten). Het eerste bochtje belandden we bijna op de verkeerde rijbaan... Maar alles is goed gekomen, we zijn veilig aangekomen in Alice want vanaf daar schrijven we dit verhaaltje ;-)

Toen we 'de weg' insloegen die we voor 1200 km moesten vervolgen, hielt onze auto er al na 50 km mee op. Gelukkig stonden we dus nog niet écht in the middle of nowhere maar zo voelde het wel. Het duurde namelijk minimaal 10 minuten voordat de eerste auto langs reed en die stopte niet eens. Onze telefoons hadden al geen bereik meer en de zon was erg heet. Top, de outback! Maar we zijn gered: de auto ging naar de garage en na een flinke vertraging zou de auto goed moeten zijn om ons veilig door de outback te rijden. De eerste 500 km gingen goed en toen begon alles van voor af aan ;-) Anyway: we hebben in totaal 2235 km gereden, heel vaak stil gestaan langs de weg, heel veel kangoeroes gezien (waarvan 2 levend), en een dingo.. Koeien, schapen, paarden en hagedissen liepen gewoon over de weg.. Westlife op de achtergrond aan en rijden, rijden, rijden.. We hebben de Ayers Rock gezien en de Olga's, wat een enorm gave natuur zeg! Echt immens! Helaas hebben we door de autopech de Kings Canyon moeten overslaan maar dan hebben we in elk geval weer een reden om terug te komen naar de outback ;-) Ohja, douchen in de outback was misschien wel het grootste avontuur van alles maar het heeft ons heel dicht bij elkaar gebracht, haha. Details volgen thuis!

Inmiddels zitten we op de airport van Alice Springs te wachten op onze vlucht naar Melbourne. We vliegen direct door naar Tasmanie en dit is alweer onze één na laatste bestemming van de reis. Na Tasmanie hebben we nog een week in Melbourne en dan.. Terug naar huis! Maar stiekem zijn we al bezig met het plannen van een volgende trip.. ;-)

• 25 Januari 2014 - 09:12

Eveline:

Het lijkt wel of jullie een heel jaar op reis zijn. Zoveel belevenissen in drie maanden! Geweldig hoor.

• 25 Januari 2014 - 11:39

Lies:

Tjonge jonge wat een verhalen!!!!!!!!!! Hartstikke leuk dat jullie zo genieten hoor en zo te merken vliegt de tijd weer om. Nog heel veel plezier in Tasmanie en Melbourne en Charlotte doe alle bekenden daar de groetjes.:)

• 25 Januari 2014 - 14:15

AnnA:

het score levende kangeroe's is wel laag......Gelukkig was jullie pechtijd lager.... Geniet nog even, Mams

• 27 Januari 2014 - 11:12

Carolien:

Nou nog maar even genieten dan he.
    Heel veel plezier nog en een goede reis.

• 27 Januari 2014 - 12:33

Nele:

wauwie :-) zo vet weer! en wat een kilometers! geniet van tasmanie en tot snel!!

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Charlotte

Het is zo ver! Onze droom wordt eindelijk in vervulling gebracht! Lot wil al 7 jaar terug naar Australië en Leen heeft de droom van langer-op-reis.. Beide gaan nu écht gebeuren, de tickets zijn geboekt! Half november tot eind december zullen we rondreizen in Nieuw Zeeland. Vlak voor oud en nieuw vliegen we naar Sydney. In Australië gaan we reizen tot de eerste week van februari. Dan zit het avontuur van 3 maanden er alweer op en vertrekken we weer richting Nederland. Volg ons via deze site, we proberen geregeld een verhaaltje te uploaden met wat foto's erbij.

Actief sinds 03 Aug. 2013