Het mooie noorden - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Het mooie noorden - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Het mooie noorden

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

18 November 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo familie, vriendjes en vriendinnetjes!

De avond met neefje Tom en zijn vriend Devy was ge-wel-dig! Ze hebben ons de hotspots van Auckland laten zien, daartoe behoorde ook het walhalla waar je zelf je frozen yoghurt kunt samenstellen met koekjes, chocolaatjes, snoepjes, cripsies etc etc.. Was moeilijk om ons in te houden ;-) 's Avonds hebben we ons eerste alcoholisch drankje versnaperd.. Daarbij hebben we ook een shisha genomen met perzik/vanille tabak, lekker!
Na een heerlijke pizza met kip, camembert en cranberries werden we 's nachts braaf thuis gebracht om de volgende ochtend weer vroeg opgehaald te worden door Tom. Hij heeft ons in de auto meegenomen naar de Coromandel Perinsula. Dit stond in eerste instantie niet op onze to-do-list maar we zijn heeel erg blij dat we dit stukje paradijs niet gemist hebben. Wederom: ge-wel-dig! We hebben urenlang gereden met een muziekje op de achtergrond, langs prachtige baaitjes en tussendoor hebben we op 'ons' privéstrandje geluncht. Op de terugweg zijn we nog bij een klein national park geweest waar we via een wiebelige hangbrug kwamen. Super leuk! We hadden een druk programma en zijn vrijwel direct doorgereden naar een night market in Auckland. Wat een geuren en kleuren tussen alle "maori's", oftewel vrij stevige of grofgebouwde mensen. Wij hebben het daarom maar bij één bakje dumplings gehouden met zn drieën ;-)
De volgende morgen hebben we de bus gepakt naar de Bay of Islands. Vanuit het plaatsje Paihia hebben we verschillende trips geboekt. De eerste dag bestond uit een lange trips langs hele mooie punten in het meest noordelijke deel van NZ.. Allereerst een klein Kauri bos waar heeele grote bomen staan, vervolgens namen we een typisch Maori ijsje (hokey pokey smaak), aansluitend gingen we lunchen op een top locatie aan de Tasmanzee :) Daarna hebben we iets heel bijzonders gezien bij Cape Reigna: de Tasmanzee en Pacific komen daar samen dus midden op de oceaan zie je golven tegen elkaar 'vechten'.. Nu het sportieve deel: we hebben gezandsurfd! Heeel erg cool! Eerst een enorme zandduin opgelopen en vervolgens op een surfplankje kei hard naar beneden.. Helemaal gezandstormd, maar super gaaf! We zijn terug gereden over 90 Mile Beach: een lang strand (zoals de naam al doet vermoeden ;-) ) waar echt geen hond te bekennen was toen we daar overheen reden. Als afsluiter gingen we de beste fish and chips eten van het universum, zoals onze reisgids Jackie vertelde.
De andere trip die we hebben geboekt was een dag op de boot om dolfijnen te spotten. En... Jaa, het is gelukt! Precies langs onze boot kwamen een stuk of 5-6 flippers :-) Ze sprongen boven het water en eentje was zo gek om op zn rug te gaan zwemmen zodat we zn witte buik konden zien. Ook zijn we met de boot door the hole in the rock gegaan.
Nu zijn we aan het wachten op de bus die ons weer terug gaan brengen naar Auckland. Morgen staat een trip naar de Waitomo Caves op de planning.

Dat was de eerste echte update van onze reis. See ya later, bro!

• 18 November 2013 - 07:13

Sandra :

Klinkt echt allemaal heel tof! En ook de foto's op whatsapp erbij geven een goed beeld bij het verhaaltje! Super gaaf! Ja, we worden al een beetje jaloers tussen al het werken door hier! ;-)
    Geniet ervan en ik kijk al uit naar het volgende verhaaltje!
    Xx

• 18 November 2013 - 08:22

Carolien:

Wouw wat een verhaal. Fantastisch!

• 18 November 2013 - 10:05

Eveline:

Zoveel bijzondere indrukken in een paar dagen. Helemaal top!

• 18 November 2013 - 14:58

Nele:

wow alweer een verhaaltje, en wooow alweer zoveel meegemaakt, super! foootoooo's!!!

• 18 November 2013 - 17:53

Marijke:

Super gaaf om te lezen en te zien dat jullie zoveel moois hebben gezien!!
    Genietse, X

• 20 November 2013 - 13:01

Lies:

Wat een prachtig verhaal zeg!!! Volgens mij wordt dit nu precies bedoelt met het grote GENIETEN
    Heel veel plezier nog

• 20 November 2013 - 17:17

Kim:

Wauw!

• 22 November 2013 - 20:28

Mams (anna):

ik volg je. google je verbijfplaatsen, love

• 23 November 2013 - 12:28

Moniek:

Lekker, Marleentje, lees alleen nog weinig terug over de mooie surfdudes die jullie daar dagelijks ontmoeten ;-)

• 23 November 2013 - 14:25

Puts:

Net pas aanwezig en al zoveel gezien en gedaan! En dan moeten jullie nog ruim 2 maanden....
    En dan zitten wij hier in de kou. ;)

• 23 November 2013 - 23:21

Lindsay:

Echt super tof allemaal! Ben alweer jaloers dat jullie dat zitten! ;) Veel plezier met jullie volgende trip!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Charlotte

Het is zo ver! Onze droom wordt eindelijk in vervulling gebracht! Lot wil al 7 jaar terug naar Australië en Leen heeft de droom van langer-op-reis.. Beide gaan nu écht gebeuren, de tickets zijn geboekt! Half november tot eind december zullen we rondreizen in Nieuw Zeeland. Vlak voor oud en nieuw vliegen we naar Sydney. In Australië gaan we reizen tot de eerste week van februari. Dan zit het avontuur van 3 maanden er alweer op en vertrekken we weer richting Nederland. Volg ons via deze site, we proberen geregeld een verhaaltje te uploaden met wat foto's erbij.

Actief sinds 03 Aug. 2013