Knallend Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu Knallend Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Charlotte Marleen - WaarBenJij.nu

Knallend Australie

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Waar moeten we beginnen?!

Onze eerste bestemming in Australie was Sydney. Wat een geweldige stad. Voor Charlot een terugkeer naar haar "2e thuis" en voor Marleen een hele nieuwe ervaring. In totaal zijn we 7 nachten in Sydney geweest dus we hadden genoeg tijd om de stad goed te verkennen en te genieten van alles wat op ons pad kwam. Het eerste wat we weg konden stoppen was onze regenjas en de korte broekjes en jurkjes konden uit de backpacks tevoorschijn komen :-) Eindelijk! Inmiddels denken we daar overigens anders over aangezien we in een hittegolf zijn beland waarbij de temperaturen oplopen tot boven de 40 graden celcius, maar daarover later meer ;-)

De stad hebben we al lopend verkend, dus we hebben voldoende kilometers gemaakt ;-) We hebben een marktje in de wijk Paddington bezocht waar we onszelf hebben getrakteerd op 2 flessen bubbels voor oud & nieuw, gemaakt van mango, mjammie! Vanuit hier zijn we (natuurlijk) naar de Messina Ice Cream Shop gelopen waar Charlot al maanden naar utikeek. En terecht, want het ijs was heerlijk. Na een wandeling die ons tot aan het 'echte Sydney' bracht, kon Marleen haar eerste blik op het Opera House en de Harbour Bridge werpen. Geweldig! Een rondje Circulair Quay mocht natuurlijk niet ontbreken. De volgende dag zijn we met de trein naar de Blue Mountains geweest - die gelukkig ook nog blue zijn ook (en niet black). Hier hebben we een heerlijke, ontspannen dag gehad met mooie wandelingen en uitzichten. Om het uitje compleet te maken zijn we voor het eerst deze reis uiteten geweest en hebben we de meest lekkere risotto ooooit op. Helaas wilde de chef het precieze recept niet geven, maar het schijnt makkelijk te bereiden te zijn dus we gaan thuis gewoon een poging wagen :-)
Ook hebben we een dagje uitgetrokken om naar Manly te gaan met de ferry. Een leuk plaatsje aan het strand waar alleen wij met onze wandelschoenen liepen omdat we eigenlijk een 10km hike wilde doen maar dat is er vanwege de hitte niet meer helemaal van gekomen ;-) Leuke winkeltjes en een lekkere frozen yoghurt maakten onze dag goed!
Toen was oudjaarsdag inmiddels al aangebroken! Eerst hebben we nog wat rondgelopen door Sydney waarbij we de Darling Harbour hebben verkend en door de bruizende wijk Kings Cross hebben gelopen. Daarna zijn we naar Circulair Quay vertrokken om daar vervolgens 7 uur te wachten op de jaarwisseling :-) In deze tijd hebben we ons goed vermaakt en hilarische filmpjes gemaakt met de digitale camera.. Met als gevolg.. Jullie voelen het al aankomen.. Dat de batterij om 00.00u, het moment supreme, leeg was.. Boeeee! Maar hierdoor konden we echt alleen maar kijken naar het vuurwerk en genieten. Het was werkelijk PRACHTIG, het beste vuurwerk dat we ooit hebben gezien. Overigens hadden we de bubbels mee naar binnen gesmokkeld want openbaar drinken was hier verboden. Maar wat is nu oudejaarsavond zonder bubbels?! Na het vuurwerk zijn we in de menigte naar huis gelopen: iedereen was in een goede stemming en er werd een 'joelende wave' door Georgestreet gedaan, zo cool :) Het nieuwe jaar hebben we ingeluid met een festival genaamd Field Day. Hiervoor hadden we al eerder kaartjes gekocht omdat we hadden gehoord dat het een heel gaaf festival was in de Botanische Tuinen van Sydney. En gaaf was het! De muziek was erg leuk en de sfeer was heel relaxed.
Wat natuurlijk niet mag ontbreken als je naar Sydney gaat: Bondi Beach! Dus we zijn daar 2 januari heen gegaan om lekker van het weer te genieten. We krijgen inmiddels al een kleurtje, jeuj! Voor ons gevoel hebben we alles gedaan wat we in Sydney wilden doen, dus: check!

De volgende bestemming was Brisbane. We hebben de nachtbus van de Greyhound gepakt en dat hebben we geweten. De reis zou eigenlijk 15 uur duren maar door een enorme klapband, oververhitte motoren van de bus en hierdoor uiteindelijk ook een buswissel op de snelweg deden we er 20 uur over. Hadden we al aangekaart dat we niet/nauwelijks hebben geslapen en dat het meer dan 40 graden was toen we in Brisbane aankwamen?! Het zweet stroomde letterlijk van ons af toen we vanuit het busstation naar het hostel moesten lopen met onze backpacks. Gelukkig kwamen we hier in een hostel terecht met gezellige kamergenoten. Daarmee zijn we gelijk maar aan de drank geslagen om de reis te vergeten ;-) We hebben een onvergetelijke avond gehad in Brisbane. Voor Charlot eigenlijk 'vergetelijk', haha. Was leuk ;-) De volgende dag was alleen iets minder leuk. Een kater in combinatie met meer dan 40 graden was niet zo succesvol. We hebben vrijwel de hele dag voor pampus op bed gelegen. Maar de volgende dag stond het weer het wel toe (en onze gemoedstoestand ook) om wat te ondernemen in Brisbane dus we hebben de stad verkend en lekker in de lagoon gezwommen. Door de hitte barstte er aan het eind van de middag een enorme storm los met gigantische bliksemschichten (goed woord voor galgje ;-) ) en een gigantische regenbui. Voor het eerst hadden we behoefte aan een warme douche, wie had dat gedacht!

De rest van onze trip langs de oostkust is ook al gepland: we stoppen nog in Airlie Beach voor de whitsundays, in Townsville voor Magnetic Island en in Cairns voor de Great Barrier Reef. Daarna vliegen we naar Adelaide!

• 06 Januari 2014 - 09:15

Carolien:

Hoi wat n verhaal. Veel plezier nog, gaat opschieten nu he? Doei

• 06 Januari 2014 - 11:02

Mo:

Sydney, check! Have fun, Aussie girls

• 06 Januari 2014 - 12:47

Gonne:

Wat een geweldig leuk verslag om te lezen. Oud en nieuw aan de andere kant van de wereld vieren met die hitte....... Heel bijzonder zeg! Risotto is supergemakkelijk en idd lekker. Ik kan het je zo leren, maar of ie dan ook zo lekker smaakt..... Nog veel plezier meiden.

• 06 Januari 2014 - 14:55

Nele:

OOO jaloers!! Het is hier dan wel de warmste winter ever, maar nog steeds veel te koud! Balen dat het vuurwerk niet gefilmd is, maar ach, als dat alles is ;-) Rustig aan he dames! x

• 07 Januari 2014 - 22:24

Kim:

Leuk verhaal zeg!! En wat een reis.. hoeveel foto's al?? En er komt volgens mij nog zoveel moois!! Goed genieten dames!! Want de tijd vliegt.
    Lieve groetjes uit Heumen

• 10 Januari 2014 - 00:33

Marijke:

Nu in Australië, gaaf!!
    En 1 januari een festival in de Botanic Gardens, daar is Emporium zeker niks bij ;-)!

Heb zin om de foto's te bekijken met een lekker glas Australische wijn!